FAQ - najczęściej zadawane pytania
TSPrint
Nie. TSPrint jest rozwiązaniem typu podłącz i uruchom. Po prostej instalacji program jest gotowy do działania.
W porównaniu ze standardowym sposobem obsługi drukarek, TSPrint potrzebuje zaledwie ułamka czasu potrzebnego
do umożliwienia klientom korzystania z drukarek lokalnych.
Nie ma takiej potrzeby. TSPrint można używać do drukowania ze zdalnego pulpitu na dowolnej drukarce zainstalowanej
na komputerze lokalnym. Wszystkie typy drukarek są obsługiwane, pod warunkiem, że współpracują z komputerem lokalnym.
Należy wykonać następujące kroki:
1. Połącz się z serwerem
2. Przejdź do Start -> Wszystkie programy -> Terminal Works -> TSPrint Server -> Rejestracja licencji
3. Nie otwieraj pliku .license. Wystarczy go pobrać i zapamiętać lokalizację
4. Podczas rejestracji licencji wybierz przycisk „Załaduj plik licencji” i wybierz plik licencji z lokalizacji, w której został zapisany
1. Połącz się z serwerem
2. Przejdź do Start -> Wszystkie programy -> Terminal Works -> TSPrint Server -> Rejestracja licencji
3. Nie otwieraj pliku .license. Wystarczy go pobrać i zapamiętać lokalizację
4. Podczas rejestracji licencji wybierz przycisk „Załaduj plik licencji” i wybierz plik licencji z lokalizacji, w której został zapisany
Nie, nie ma takiej potrzeby, ponieważ wszystkie wersji TSPrint są ze sobą kompatybilne. Jedynym minusem
pozostania przy starszej wersji jest brak funkcji z najnowszej aktualizacji.
TSPrint domyślnie drukuje na domyślnej drukarce lokalnej. Aby wybrać inna należy wybrać ją
jako TSPrint Printer w oknie dialogowym dotyczącym druku.
Tak. Można korzystać z TSPrint zarówno za pomocą połączenia internetowego jak i przez lokalną sieć.
Dzięki temu klienci pracujący poza biurem mogą drukować dokumenty za swojej domowej drukarce bez
konieczności wcześniejszego instalowania danej drukarki na serwerze Terminal Services.
TSScan
TSScan tworzy wirtualne skanery na serwerze zdalnego pulpitu, który następnie mapuje je na lokalne skanery.
W ten sposób uzyskuje się mapowanie skanera właściwie jeden do jednego na serwerze terminali.
Nie. Nie ma potrzeby instalowania żadnych sterowników na serwerze ani też robienia czegokolwiek innego.
Wszystkie konieczne działania obejmuje instalacja programu, a do jego uruchomienia potrzeba nie więcej niż pięć kliknięć.
TSScan współpracuje ze wszystkimi nowoczesnymi skanerami dokumentów i obsługuje:
podajniki stron, skanery kart, slajdy/folie i skanery o dużej pojemności z obsługą pełnego dupleksu.
Uwaga: seria Fujitsu ScanSnap nie jest obsługiwana.
Tak. Można korzystać z TSScan zarówno za pomocą połączenia internetowego jak i przez lokalną sieć.
Praktycznie nie ma różnicy pomiędzy tymi opcjami, z wyjątkiem czasu potrzebnego a zeskanowanie
dokumentu lub obrazu na zdalny pulpit. Jednak różnica ta jest marginalna.
Nie. Instalacja nie wymaga ponownego uruchamiania przed korzystaniem z programu.
Kiedy TSScanConsole.exe wyrzuca błąd na lokalnej stacji roboczej, z reguły dzieje się to z powodu
uszkodzonego sterownika TWAIN. Sterowniki TWAIN znajdują się w następującej lokalizacji: C:\Windows\twain_32\.
Aby dowiedzieć się, który z nich wywołuje błąd należy usuwać je folder po folderze i sprawdzać
czy błąd nadal się pojawia. Kiedy zniknie wiadomo, który ze sterowników do spowodował.
Wówczas należy znaleźć nowszą jego wersję lub zainstalować go ponownie.
TSPrint, TSScan i UniTwain
Identyfikator sprzętu (hardware ID) to unikalne ID generowane przez oprogramowanie przy każdej instalacji.
Identyfikator ten jest konieczne do wygenerowania licencji odblokowującej instalację pełnej wersji programu.
Aby znaleźć hardware ID dla TSScan lub TSPrint należy wykonać następujące kroki:
1. Zalogować się do serwera terminali/ serwera zdalnego pulpitu
2. Przejść do Start -> Wszystkie programy -> Terminal Works -> Server TSScan (w przypadku TSScan) lub Server TSPrint ( w przypadku TSPrint)
3. Kliknąć ikonę rejestracji licencji
4. Wyświetlone zostanie okno dialogowe zawierające unikalny identyfikator sprzętu
Aby znaleźć hardware ID dla UniTwain należy wykonać następujące kroki:
1. Otworzyć aplikację używaną do otwierania UniTwain
2. Wybrać UniTwain jako skaner -> start scanning
3. Przejść do menu pomocy UniTWain (Help) w lewym górnym rogu
4. Kliknąć Licence info
5. Wyświetlone zostanie okno dialogowe zawierające unikalny identyfikator sprzętu
Uwaga: podczas zmiany sprzętu lub komponentów hardware ID zmienia się
1. Zalogować się do serwera terminali/ serwera zdalnego pulpitu
2. Przejść do Start -> Wszystkie programy -> Terminal Works -> Server TSScan (w przypadku TSScan) lub Server TSPrint ( w przypadku TSPrint)
3. Kliknąć ikonę rejestracji licencji
4. Wyświetlone zostanie okno dialogowe zawierające unikalny identyfikator sprzętu
Aby znaleźć hardware ID dla UniTwain należy wykonać następujące kroki:
1. Otworzyć aplikację używaną do otwierania UniTwain
2. Wybrać UniTwain jako skaner -> start scanning
3. Przejść do menu pomocy UniTWain (Help) w lewym górnym rogu
4. Kliknąć Licence info
5. Wyświetlone zostanie okno dialogowe zawierające unikalny identyfikator sprzętu
Uwaga: podczas zmiany sprzętu lub komponentów hardware ID zmienia się
Aby móc dezaktywować licencję, potrzebny jest program TWLicense Deactivation w wersji 3 lub nowszej.
Kroki jakie należy wykonać w celu dezaktywacji przedstawione są poniżej:
1. Pobrać TWLicenseDeactivation.zip
2. Rozpakować plik na serwerze, gdzie przeprowadzona ma zostać dezaktywacja
3. Uruchomić TWLicenseDeactivation
Aplikacja dostępna jest pod adresem: https://www.terminalworks.com/downloads/twlicensedeactivation/TWLicenseDeActivation.zip
Kroki jakie należy wykonać w celu dezaktywacji przedstawione są poniżej:
1. Pobrać TWLicenseDeactivation.zip
2. Rozpakować plik na serwerze, gdzie przeprowadzona ma zostać dezaktywacja
3. Uruchomić TWLicenseDeactivation
Aplikacja dostępna jest pod adresem: https://www.terminalworks.com/downloads/twlicensedeactivation/TWLicenseDeActivation.zip
TSPrint
Nie. TSPrint jest rozwiązaniem typu podłącz i uruchom. Po prostej instalacji program jest gotowy do działania.
W porównaniu ze standardowym sposobem obsługi drukarek, TSPrint potrzebuje zaledwie ułamka czasu potrzebnego
do umożliwienia klientom korzystania z drukarek lokalnych.
Nie ma takiej potrzeby. TSPrint można używać do drukowania ze zdalnego pulpitu na dowolnej drukarce zainstalowanej
na komputerze lokalnym. Wszystkie typy drukarek są obsługiwane, pod warunkiem, że współpracują z komputerem lokalnym.
Należy wykonać następujące kroki:
1. Połącz się z serwerem
2. Przejdź do Start -> Wszystkie programy -> Terminal Works -> TSPrint Server -> Rejestracja licencji
3. Nie otwieraj pliku .license. Wystarczy go pobrać i zapamiętać lokalizację
4. Podczas rejestracji licencji wybierz przycisk „Załaduj plik licencji” i wybierz plik licencji z lokalizacji, w której został zapisany
1. Połącz się z serwerem
2. Przejdź do Start -> Wszystkie programy -> Terminal Works -> TSPrint Server -> Rejestracja licencji
3. Nie otwieraj pliku .license. Wystarczy go pobrać i zapamiętać lokalizację
4. Podczas rejestracji licencji wybierz przycisk „Załaduj plik licencji” i wybierz plik licencji z lokalizacji, w której został zapisany
Nie, nie ma takiej potrzeby, ponieważ wszystkie wersji TSPrint są ze sobą kompatybilne. Jedynym minusem
pozostania przy starszej wersji jest brak funkcji z najnowszej aktualizacji.
TSPrint domyślnie drukuje na domyślnej drukarce lokalnej. Aby wybrać inna należy wybrać ją
jako TSPrint Printer w oknie dialogowym dotyczącym druku.
Tak. Można korzystać z TSPrint zarówno za pomocą połączenia internetowego jak i przez lokalną sieć.
Dzięki temu klienci pracujący poza biurem mogą drukować dokumenty za swojej domowej drukarce bez
konieczności wcześniejszego instalowania danej drukarki na serwerze Terminal Services.
TSScan
TSScan tworzy wirtualne skanery na serwerze zdalnego pulpitu, który następnie mapuje je na lokalne skanery.
W ten sposób uzyskuje się mapowanie skanera właściwie jeden do jednego na serwerze terminali.
Nie. Nie ma potrzeby instalowania żadnych sterowników na serwerze ani też robienia czegokolwiek innego.
Wszystkie konieczne działania obejmuje instalacja programu, a do jego uruchomienia potrzeba nie więcej niż pięć kliknięć.
TSScan współpracuje ze wszystkimi nowoczesnymi skanerami dokumentów i obsługuje:
podajniki stron, skanery kart, slajdy/folie i skanery o dużej pojemności z obsługą pełnego dupleksu.
Uwaga: seria Fujitsu ScanSnap nie jest obsługiwana.
Tak. Można korzystać z TSScan zarówno za pomocą połączenia internetowego jak i przez lokalną sieć.
Praktycznie nie ma różnicy pomiędzy tymi opcjami, z wyjątkiem czasu potrzebnego a zeskanowanie
dokumentu lub obrazu na zdalny pulpit. Jednak różnica ta jest marginalna.
Nie. Instalacja nie wymaga ponownego uruchamiania przed korzystaniem z programu.
Kiedy TSScanConsole.exe wyrzuca błąd na lokalnej stacji roboczej, z reguły dzieje się to z powodu
uszkodzonego sterownika TWAIN. Sterowniki TWAIN znajdują się w następującej lokalizacji: C:\Windows\twain_32\.
Aby dowiedzieć się, który z nich wywołuje błąd należy usuwać je folder po folderze i sprawdzać
czy błąd nadal się pojawia. Kiedy zniknie wiadomo, który ze sterowników do spowodował.
Wówczas należy znaleźć nowszą jego wersję lub zainstalować go ponownie.
TSPrint, TSScan i UniTwain
Identyfikator sprzętu (hardware ID) to unikalne ID generowane przez oprogramowanie przy każdej instalacji.
Identyfikator ten jest konieczne do wygenerowania licencji odblokowującej instalację pełnej wersji programu.
Aby znaleźć hardware ID dla TSScan lub TSPrint należy wykonać następujące kroki:
1. Zalogować się do serwera terminali/ serwera zdalnego pulpitu
2. Przejść do Start -> Wszystkie programy -> Terminal Works -> Server TSScan (w przypadku TSScan) lub Server TSPrint ( w przypadku TSPrint)
3. Kliknąć ikonę rejestracji licencji
4. Wyświetlone zostanie okno dialogowe zawierające unikalny identyfikator sprzętu
Aby znaleźć hardware ID dla UniTwain należy wykonać następujące kroki:
1. Otworzyć aplikację używaną do otwierania UniTwain
2. Wybrać UniTwain jako skaner -> start scanning
3. Przejść do menu pomocy UniTWain (Help) w lewym górnym rogu
4. Kliknąć Licence info
5. Wyświetlone zostanie okno dialogowe zawierające unikalny identyfikator sprzętu
Uwaga: podczas zmiany sprzętu lub komponentów hardware ID zmienia się
1. Zalogować się do serwera terminali/ serwera zdalnego pulpitu
2. Przejść do Start -> Wszystkie programy -> Terminal Works -> Server TSScan (w przypadku TSScan) lub Server TSPrint ( w przypadku TSPrint)
3. Kliknąć ikonę rejestracji licencji
4. Wyświetlone zostanie okno dialogowe zawierające unikalny identyfikator sprzętu
Aby znaleźć hardware ID dla UniTwain należy wykonać następujące kroki:
1. Otworzyć aplikację używaną do otwierania UniTwain
2. Wybrać UniTwain jako skaner -> start scanning
3. Przejść do menu pomocy UniTWain (Help) w lewym górnym rogu
4. Kliknąć Licence info
5. Wyświetlone zostanie okno dialogowe zawierające unikalny identyfikator sprzętu
Uwaga: podczas zmiany sprzętu lub komponentów hardware ID zmienia się
Aby móc dezaktywować licencję, potrzebny jest program TWLicense Deactivation w wersji 3 lub nowszej.
Kroki jakie należy wykonać w celu dezaktywacji przedstawione są poniżej:
1. Pobrać TWLicenseDeactivation.zip
2. Rozpakować plik na serwerze, gdzie przeprowadzona ma zostać dezaktywacja
3. Uruchomić TWLicenseDeactivation
Aplikacja dostępna jest pod adresem: https://www.terminalworks.com/downloads/twlicensedeactivation/TWLicenseDeActivation.zip
Kroki jakie należy wykonać w celu dezaktywacji przedstawione są poniżej:
1. Pobrać TWLicenseDeactivation.zip
2. Rozpakować plik na serwerze, gdzie przeprowadzona ma zostać dezaktywacja
3. Uruchomić TWLicenseDeactivation
Aplikacja dostępna jest pod adresem: https://www.terminalworks.com/downloads/twlicensedeactivation/TWLicenseDeActivation.zip
FAQ, FAQ, FAQ, FAQ, FAQ, FAQ, FAQ